Elke dag ontbijten met vrolijk ontbijtservies

Niet iedereen ontbijt elke ochtend. Sommigen hebben gewoonweg geen trek in de ochtend of hebben geen tijd om te ontbijten. Het is erg belangrijk om dat toch te doen, want zo krijg je energie om de dag te beginnen en brengt het je spijsvertering op gang. Ik kwam dit vrolijke ontbijtservies van PiP Studio tegen. Wie wil er nou niet zo vrolijk de dag beginnen? Vandaag een post over hoe je toch kunt proberen te ontbijten en misschien helpen deze vrolijke ontbijtbordjes ook een beetje mee.

Als je geen trek hebt in de ochtend, is het goed om jezelf toch te dwingen iets te eten. Al is het iets kleins zoals en crackertje of een klein bakje yoghurt. Probeer verschillende dingen uit. Drink je in de ochtend altijd wel een kop thee of koffie? Je zou dit kunnen vervangen door een gezonde zelfgemaakte smoothie. Misschien lukt het niet om je dag te beginnen met brood of yoghurt, maar wel met een stuk fruit. Begin met kleine porties, zodat je lichaam kan wennen aan een ontbijt. Zo krijg je na een tijdje wèl trek in de ochtend en kan je de porties opbouwen tot een normale portie. Ik maak regelmatig een smoothie en ik ben gek op de recepten van Rens Kroes.

Val je binnen de categorie ‘geen tijd voor een ontbijt’, dan zijn misschien de volgende tips handig voor jou! De meest voor de hand liggende tip is om eerder op te staan, maar daar is vast niet iedereen blij mee. Maak dan je ontbijt de avond tevoren klaar. Dit kan je met smoothies en boterhammen doen. Je kunt ook alvast meerdere besmeerde boterhammen klaarmaken en invriezen. Als je onderweg bent naar je werk of school, is intussen je brood alweer ontdooid en klaar om opgegeten te worden. Een stuk fruit als ontbijt kan ook, want dat ligt vast altijd in je fruitschaal klaar.

Maar dan nu eindelijk het servies waar ik het over had. Dit servies is van PiP Studio. Zij staan bekend om hun vrolijke dessins. Super vrolijk toch? Dit porseleinen servies komt uit de lijn Floral/ Early Bird. Toepasselijke naam hè? Dit servies maakt ontbijten nóg leuker. Klik op de foto om direct doorgelinkt te worden naar de webshop van PiP Studio. Wil jij nu ook niet elke ochtend ontbijten? Ik ben benieuwd wat je van dit servies vindt. Ontbijt jij wel elke dag? Of heb je nog tips die in mijn rijtje ontbreekt? Ik hoor het graag!

Via Pipstudio.com/nl 8,95 euro

Via Pipstudio.com/nl 8,95 euro

Via Pipstudio.com/nl 9,95 euro

Via Pipstudio.com/nl 9,95 euro

Via Pipstudio.com/nl 14,95 euro

Via Pipstudio.com/nl 14,95 euro

Tags:, , , , , ,

Categorieën: Keukengerei

Auteur:Rachèl

Combining health and food. That's what I do. I love food, and things that are related to it. I have a passion for cooking and creating new recipes and dedicated my blog to it. My blog is a true reflection of my own taste palet. From cooking, baking, as well as reviews of my favorite restaurants. I dedicate my blog to the ever discerning foodie.

Abonneren

Abonneer op onze RSS feed en sociale profielen om updates te ontvangen.

4 reacties op “Elke dag ontbijten met vrolijk ontbijtservies”

  1. 19 januari 2014 bij 3:44 pm #

    het moeilijkste in de ochtend.. vind ik iets verzinnen om te eten. want elke dag een boterham of ontbijtgranen vind ik oh-zo saai.

    • 19 januari 2014 bij 3:53 pm #

      Snap ik! Afwisseling maakt het ontbijt ook aantrekkelijker. Misschien is een rijstewafel met avocado en cherrytomaatjes een idee? Of yoghurt met blauwe bessen, rozijnen en lijnzaad?

  2. 28 januari 2014 bij 1:53 pm #

    Ik ontbijt wel elke ochtend! Alleen de laatste tijd at ik alleen nog maar yoghurt met cruesli en lijnzaad en begon een beetje saai te worden. Dus nu probeer ik andere dingetjes te verzinnen. Voordat ik in het revalidatiecentrum zat at ik altijd 2 stuks fruit in de ochtend en af en toe een cracker erbij! 🙂

    • 28 januari 2014 bij 10:45 pm #

      Goed dat je elke ochtend ontbijt! Lijnzaad is altijd goed 🙂 Misschien ook blauwe bessen door de youghurt? Die bevatten veel antioxidanten 🙂

Geef een reactie

