Recensie De Bakkerswinkel te Utrecht

Woensdagmiddag, een koude middag waarop ik met een vriendin had afgesproken om samen te lunchen. Heerlijk koud weer om ’s middags bij te komen met een lekker kopje verse muntthee. Een vriendin van mij wist wel een leuke plek om te lunchen. We liepen De Bakkerswinkel binnen, door de oude bakkerij de kelders in waar een huiselijke sfeer je tegemoetkomt, ingericht door Piet Hein Eek. Het staat vol met leuke serviesjes en oude schilderijtjes en wij sluiten aan bij een grote lange tafel.  

Het is druk, dat viel me meteen op. Lekkere scones en taartjes worden geserveerd bij andere tafels en ik Vega quiche met saladewerp een blik op de menukaart. Alles is biologisch, van lokale komaf en zelfgemaakt; geweldig! Ik bestel de vegetarische quiche met een salade. Tijd om bij te kletsen… Op de achtergrond klinkt gezelligheid en arbeid uit in de keuken. Ik kijk altijd om me heen naar de borden van anderen. Heerlijke sandwiches, dagsoepen en carrotcakes zie ik staan. Mijn lunch werd intussen geserveerd. Wat een heerlijkheid! Nog nagenietend van mijn lunch bestel ik een cappucino. Zou ik nog plek over hebben voor een stuk cheesecake? En anders kom ik toch gewoon nog een keertje terug?

Tip: Dit is bij uitstek ook een leuke plek voor een ontbijt, high tea of lunch. En niet alleen in Utrecht, maar ook in Den Haag, Zoetermeer en Amsterdam is De Bakkerswinkel te vinden. Weinig tijd om te eten? Meenemen uit De Bakkerswinkel kan ook! Zie http://www.debakkerswinkel.nl/ voor meer informatie.

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorieën: Recensie

Auteur:Rachèl

Combining health and food. That's what I do. I love food, and things that are related to it. I have a passion for cooking and creating new recipes and dedicated my blog to it. My blog is a true reflection of my own taste palet. From cooking, baking, as well as reviews of my favorite restaurants. I dedicate my blog to the ever discerning foodie.

Abonneren

Abonneer op onze RSS feed en sociale profielen om updates te ontvangen.

2 reacties op “Recensie De Bakkerswinkel te Utrecht”

  1. Renee
    10 januari 2014 bij 8:27 am #

    Leuk geschreven! 🙂

Geef een reactie

